Zastupitelstvo může v obecně závazné vyhlášce určit radu obce jako orgán oprávněný udělovat z této vyhlášky výjimky.
Ze zákona o obcích jednoznačně vyplývá pravomoc zastupitelstva obce vydávat obecně závazné vyhlášky. Zároveň lze také obecně konstatovat, že z povinností, které jsou ve vyhlášce občanům stanoveny, obec může udělovat výjimky. Nicméně zákon samotný výslovně nestanoví, který orgán je k udělení těchto výjimek oprávněn.
Jak potom vyplývá z nálezu Ústavního soudu sp. zn. Pl. ÚS 31/95, který v obdobné věci rozhodoval, a ze stanoviska Ministerstva vnitra č. 7/2006, jež ze zmíněného nálezu ÚS vychází, je v pravomoci zastupitelstva obce stanovit ve vyhlášce orgán, který bude o udělení výjimky z obecně závazné vyhlášky rozhodovat. Dokonce je plně na uvážení zastupitelstva při schvalování vyhlášky, zda udělování výjimek nechá na volném uvážení zvoleného orgánu, nebo zda stanoví určitá rámcová kritéria, kterými se rozhodování o výjimkách bude řídit. V žádném případě se tu nejedná o přenos vyhrazených pravomocí a o porušení zákona.