Ohledně otázky informovanosti o příjmech zaměstnanců obecních úřadů je třeba vycházet z rozsudku Nejvyššího správního soudu ze dne 27. 5. 2011, sp. zn.: 5 As 57/2010. Nejvyšší správní soud zaujal právní názor, podle kterého je údaj o výši mimořádné odměny vedoucího odboru městského úřadu osobním údajem, jehož poskytnutí na základě žádosti podané podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, není podmíněno souhlasem subjektu tohoto údaje, resp. zaměstnance, jelikož na jeho zpřístupnění dopadá výjimka stanovená v § 8b zákona o svobodném přístupu k informacím. Zaměstnanec, kterému je odměna za práci, resp. plat vyplácena z veřejných rozpočtů, je příjemcem veřejných prostředků podle ustanovení § 8b odst. 1 zákona o svobodném přístupu k informacím. Informace o konkrétní odměně takového konkrétního zaměstnance, a to včetně její výše, je proto povinný subjekt povinen poskytnout v rozsahu vymezeném § 8b odst. 3 zákona o svobodném přístupu k informacím.