Poradna

-
Uvolněnému starostovi obce zbývá za letošní rok 15 dní nevyčerpané dovolené. Za jakých podmínek mu je lze převést do následujícího roku či proplatit?
 
Má obec na základě práva na informace povinnost poskytovat informace o plánovaných projektech a jejich rozpočtech?
 
-
 
 

Akce SMO ČR

-

 

Právní konference

Svazu měst a obcí ČR

6. - 8. 2. 2019

Hotel Jezerka - Seč

 

-
 

Obsah seminářů

Samotný seminář se skládá ze dvou bloků. V prvním bloku jsou zastupitelé seznámeni se základním tématem systémem veřejné správy v ČR, s úkoly, které v rámci své funkce plní a s tématem komunikace. Konkrétně se jedná např. o témata Obec v systému veřejné správy v ČR, Role zastupitele obce a etické principy, Komunikace jako klíčový faktor práce zastupitele apod. Tato témata jsou povinná.

V rámci druhého bloku je možné volit z následující nabídky volitelných témat (z časových důvodů je možné volit nanejvýše 3 témata):

  1. Zastupitel jako manažer: řízení obce z hlediska časových úkolů, řízení zastupitelstva, rady, komisí, systém v práci manažera, vlastnosti zastupitele jako manažera;
  2. Zastupitel jako vyjednavač a reprezentace: vyjednávání s cílovými skupinami, propagace obce, zastupování obce při společenských příležitostech;
  3. Zastupitel jako hospodář: finance: rozpočet obce – navrhování, schvalování, plnění, kontrola, prevence zadluženosti obce;
  4. Zastupitel jako hospodář: majetek: hospodaření s majetkem dle zákona o obcích, obecní majetek zbytný/nezbytný, způsoby péče o majetek.
  5. Zastupitel jako osoba odpovědná za dlouhodobý rozvoj obce: strategický plán, strategické dokumenty jednotlivých oblastí, územní plán;
  6. Zastupitel jako zákonodárce a ombudsman: legislativní nástroje obce, práva občanů a možnosti jejich obhajoby, práva zastupitelů apod.

Konečný výběr témat je řešen ve spolupráci příslušné obce (města) a lektora, který je pověřen vedením samotného vzdělávacího semináře. Seminář může být po dohodě s lektorem vždy individuálně přizpůsoben aktuálním potřebám obce.

 

Pro lektory

 

Kalendář akcí SMO ČR

-
22. ledna 2019 09:30-11:30

Kontrolní výbor

Praha, Kancelář Svazu
 
24. ledna 2019 10:00-13:00

KISMO

Praha, Kancelář Svazu
 
24. ledna 2019 14:00-16:30

Předsednictvo Svazu

Praha, Kancelář Svazu
 
31. ledna 2019 10:00-13:00

Školská komise

Praha, Kancelář Svazu
 
6. - 8. února 2019

Právní konference

Hotel JEZERKA s.r.o. Seč - Ústupky 278
 
 
-
 

Kontakty SMO ČR

-

Svaz měst a obcí ČR
5. května 1640/65
140 00 Praha 4
projekteso@smocr.cz
 

Hlavní projektový manažer
Ing. Jan Slanec
tel.: 734 316 478 
slanec@smocr.cz

Vedoucí expert procesů ve vzdělávání
Mgr. Jan Mareš
tel.: 730 894 888
mares@smocr.cz

 

Kontakty na další členy realizační týmu

ZDE

 

-
Copyright © 2019 Svaz měst a obcí ČR Realizace SEAL, s.r.o.